Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: 29.03.2024 13:30



Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Формула 1 2019 обзор 
Автор Съобщение

Регистриран на: 06.01.2013 23:55
Мнения: 4091
Отговори с цитат
Мнение  Формула 1 2019 обзор   |   03.12.2019 17:17




Изображение

Този сезон беляза може би най-силно изразената доминация на Люис Хамилтън и Мерцедес досега.
Шеста поредна двойна титла за Мерцедес при пилотите и конструкторите, четвърта поредна за Люис и общо шеста в кариерата му. За трети път в неговата кариера изравнено постижение от 11 победи в един сезон, но и рекорд по спечелени точки в историята на шампионата от един пилот в един сезон изобщо – 413 точки.
Също така, Люис Хамилтън е единственият пилот в историята на Формула 1 който е записал победи във всеки един от сезоните в които участва. През 2007 те са 4, през 2008 са 5, през 2009 са 2, през 2010 са 3, през 2011 също 3, през 2012 са 4, през 2013 само 1, през 2014 (първи сезон на хибридната ера) са 11, през 2015 са 10, през 2016 също 10, през 2017 са 9, през 2018 и 2019 са по 11. Или общо 84 победи.

След като си осигури световната титла, след състезанието за ГП на САЩ , по френския Канал + излезе статистическа съпоставка между постиженията на Михаел Шумахер и Люис Хамилтън. От тях се вижда, че след 248 състезания Люис Хамилтън има записани 83 победи, 87 пол позишъна, 150 подиума и 6 световни титли. От своя страна Шумахер има записани в кариерата си 307 състезания, с 91 победи, 68 пол позишъна, 154 подиума и 7 световни титли. Засега Шумахер все още има предимство като брой на своите постижения, но коефициентът на Хамилтън е по-добър.

Зад всички тези сухи цифри обаче се крие много работа, мисъл и професионализъм. По показателите психика, скорост, стратегия Хамилтън е номер едно, но може би най=притеснителното за неговите конкуренти е, че този сезон дори не му се налагаше да кара на 100% и без съмнение той има голям резерв който може да покаже. Заа мен дори в състезанието за ГП на Унгария, когато той стопи голяма преднина на Макс Верстапен и го изпревари малко преди края на състезанието Люис пак не изтиска всичко докрай. Може би беше на 90%, но не и на 100.

Едно от най-големите предимства на Мерцедес и конкретно на Хамилтън е съхраняването на гумите.
Много рядко може да се види стратегията на Мерцедес и Люис да е с две спирания в бокса. Едно спиране по-малко дава само по себе си голямо предимство. Но дори и в един от малкото случаи с две спирания в бокса, както в Унгария, когато Люис сложи най-бързите гуми от комплекта soft, то стратегията му се също се оказа успешна.
В последното състезание от сезона в Абу Даби, при решена титла при пилотите и конструкторите Хамилтън караше така, сякаш от това състезание зависи всичко и спечели както пол позишън, така и самото състезание. Истински професионалист и спортист.
Мерцедес разполагат също така и с перфектния пилот номер 2 – Валтери Ботас. Финландецът непрекъснато се стреми да надгражда и не се задоволява с ролята на втора цигулка, но в същото време няма огромно его, не надценява възможностите си и не поставя своите интереси над тези на тима, предприемайки излишни рискове.
Ролята на австриеца Торгер „Тото” Волф в тима на Мерцедес също не е за подценяване. Освен че оглавява програмата на тима във Формула 1 той е и също така инвеститор, катоп държи 30% от акциите. Преди това той е инвеститор в Уилямс, а идва в Мерцедепрез 2013 г. малко преди да започнат големите успехи на тима.
Волф е женен (повторно) за Сузи Волф (моминско име Стодарт). Тя е много интелигентен човек, бивш състезател във Формула Рено, Формула 3 и ДТМ, както и тест пилот на Уилямс във Ф1.
За мен няма съмнение, че по време на съвместния си живот с Тото тя му е дала много ценни съвети относно нещата „отвътре” в този спорт.
Не е случайно, че Хамилтън не веднъж е заявявал, че без Тото Волф ще му е много по-трудно и не иска да работи без него.
В близко бъдеще не е рисковано да се прогнозира, че успехите на триото Мерцедес-Волф-Хамилтън ще продължат. От сезон 2021 г. се предвижда нова съществена промяна в правилата, която трябва да изравни силите, но ако всеки един от компонентите в триото се запази, то има предпоставка доминацията им да продължи още по-дълго.

Да видим конкуренцията.
След четири сезона в които оглавяваше програмата на Ферари във Формула 1 Маурицио Аривабене беше заменен от Матиа Биното, след като в този период Ферари не успяха да вземат титла нито при пилотите, нито при конструкторите.
Въпреки че завършиха втори при конструкторите, то изглежда че нещата във Ферари вървят от зле на по-зле, а управлението на тима на моменти изглежда аматьорско.
Ферари дори не успяха да се доближат до Мерцедес през този сезон.
Изображение
Единственият светъл лъч при тях е привличането на Шарл Льоклер. Пилотът от Монако записа най-много пол позишъни от всички свои колеги през този сезон – 7, а повече за един сезон във Ферари са записвали само Михаел Шумахер и Ники Лауда.
Но въпросът е защо това предимство в квалификациите беше „конвертирано” само в 2 победи за Льоклер през сезона и общо 3 през сезона за Ферари.
В много от състезанията стратегията на Ферари беше грешна, нещата не се подобриха и от ненормалното поведение на моменти на Себастиен Фетел, който пренебрегваше с лекота отборните тактики, а и виждайки че съотборникът му го превъзхожда по всички компоненти не веднъж той се опита да го извади от състезанието с променлив успех. Ще се върна само в края на сезона. От онборд камерата на Фетел в Мексико ясно се вижда как той съвсем целенасочено търси контакт с Льоклер малко след старта, врязвайки се в него, като целта беше поне да има спукана гума за монегаска, ако не друго. В Бразилия въпреки че ударът между Фетел и Льоклер който извади и двете Ферари-та от състезанието бе определен като състезателен инцидент, то мнозина анализатори считат за основен виновник Фетел, при това не без основание.
Чест прави на Льоклер, че поне публично той демонстрира нормални отношения с Фетел пред камерите и в своите изказвания към него.
Не е за пренебрегване и това, което се случи след ГП на Канада. Тогава Фетел трябваше да спечели, но получи наказание и победител стана Хамилтън. Разяреният германец размести табелите които оказват позицията на всеки състезател в топ 3 и сложи пред своя болид табелата с изписване на първа позиция, а тази за втора пред болида на Хамилтън. Донякъде куриозна и смешна случка, но и показателна.
Доминацията на Ред Бул в началото на десетилетието във Формула 1 , в една Мики Маус ера, в която пилот без победа дотогава и без никога да е бил дори претендент – Дженсън Бътън започна да доминира и стана световен шампион за 2009 г. с Браун ГП, превърнаха иначе талантливия Фетел в едно голямо разглезено дете, на което всичко е поднесено на тепсия и то приема всичко за даденост.
Не трябва да се учудваме, че въпреки че е германец Фетел няма психика, той не е свикнал да се бори, да се труди достатъчно в развитието на един автомобил и т.н.
Но той осъзнава, че изпусна златен шанс за нещо по-сериозно през последните две години, а сега вече е късно и е засенчен дори в собствения си тим. Затова е и толкова изнервен.
Заговори се дори за отказване от Формула 1 в края на година, нещо което Фетел отрече, но е ясно че неговият край наближава.
За да завърша темата с Ферари ще се върна пак към последните няколко състезания, които характеризират действията им през цялата година.
Скандал с двигателите за нерегламентирана мощност по време на ГП на Бразилия, като бащата на Макс Верстапен Йос открито ги обвини в измама.
Скандал с горивото на Шарл Льоклер по време на последното състезание в Абу Даби, заради несъответствие между заявеното и използваното гориво.
По време на същия уикенд не добро разчитане на времето по време на заключителната квалификация Q3, когато Льоклер не можа да направи бърза обиколка защото гумите му не бяха достатъчно загрели, а времето изтичаше.
Изображение
Още един солиден сезон за Ред Бул, като двигателите на Хонда паснаха много добре на техния болид, след като преди това комбинацията Макларън – Хонда се оказа пълен провал и докато още се състезаваше за Макларън тогавашният им пилот Фернандо Алонсо изкара едва ли не хората от Хонда някакви аматьори.
Дори в един анализ по време на преполовяването на сезона четох, че Хонда разполагаха с най-мощния агрегат спрямо останалите тимове във Формула 1.
От Ред Бул също такла на няколко пъти през този сезон счупиха рекорда за най-бърза смяна на гуми на техен пилот, като в крайна сметка постижението им от ГП на Бразилия остана върховно – 1,82 секунди!
Техният водещ пилот Макс Вестапен направи най-добрия си сезон досега, като записа 3 победи на сметката си, 2 пола и 3 най-бързи обиколки.
Той спечели и най-лудото състезание този сезон, това за ГП на Германия в непрестанния дъжд, когато влизанията в бокса на пилотите бяха цели 78 пъти!
Изображение
В хода на сезона в Ред Бул направиха рокада между пилотите от водещия си тим и Торо Росо (който от новия сезон ще е с ново име по комерсиални причини) като малко несправедливо Пиер Гасли се върна обратно в Торо Росо, а отттам в Ред Бул го замени англо-тайландецът Александър Албън. Албън се справи не лошо, не се подддаде на напрежението, но залагаше повече на сигурното каране.

Торо Росо от своя страна направи много солиден сезон, като пилотите му Дани Квят и Пиер Гасли дори записаха два подиума, макар и в състезания в които имаше извънредни обстоятелства – това в Германия за което вече стана въпрос и това в Бразилия, с два рестарта и доста отпаднали.
Дори се заговори, колкото да се поддържа някаква интрига, че Торо Росо може да вдигне бюджета си за следващия сезон, което едва ли ще стане. Това е един от така наречените „средни тимове” и функцията му е ясно определена – да създава пилоти готови да карат за водещия тим Ред Бул.
Гасли, от своя страна показа завидна психика след понижението си и записа серия солидни резултати, кулминацията от които беше второто място в Бразилия, след битка с болида на Люис Хасмилтън във финалните метри, като по този начин Гасли стана най-младият французин качвал се на подиума във Формула 1.
Той дори имаше възможноста да завърши шести в крайното класиране на шампионата. В последното състезание в Абу Даби обаче Гасли имаше малшанса да се замеси в инцидент малко след старта, в резултат на който трябваше да бъде сменен носът на болида му. Въпреки че се върна на пистата Гасли загуби много време и с оглед на липсата наинциденти на трасето в останалата част от надпреварата не можа да навакса изоставането си и да влезе в зоната на точките.
Карлос Сайнц – младши от тима на Макларън Рено буквално в последните метри на състезанието се добре до 10-та позиция и респективно 1 точка, с която изпревари Гасли в крайното класиране.
Все пак за младия французин остава утешението, че завърши в крайното класиране пред заменилия го в Ред Бул Александър Албън.
От своя страна Карлос Сайнц – младши като че ли намери себе си в тима на Макларън, след лутането в Торо Росо и Рено.
Той бързо се утвърди като първи пилот в тима, беше стабилен, а тимът му Макларън Рено завърши пред заводския тим на Рено в класирането при конструкторите, при това със солидна преднина – 145 срещу 91 точки, които помогнаха за четвърто място в края на сезона, след тримата големи Мрцедес, Ферари и Ред Бул.
Лош сезон за Рено, 5-то място от 10 тима в крайното класиране. Дори и привличането на един от водещите пилоти в последните години Дениъл Рикардо не успя да подобри значително нещата, като Рено по-скоро се средноваваха с така наречните ‘middle teams’ , отколкото с водещите.
Съотборникът му Нико Хулкенберг, който напуска Рено завърши чак 14-ти в крайното класиране, а както в Абу Даби, така и през целия сезон той с лека ръка пропиляваше шансовете си за по-добро класиране.

Кими Райконен не успя да направи нищо по-съществено в Алфа Ромео през сезона, което не е изненада, с оглед бледото му представяне във Ферари в близкото минало.

По време на сезона загубихме младия френски талант Антоан Юбер, шампион в ДжиПи 3 сериите за 2018 г. и участник в шампионата на Формула 2 през този сезон. Той загина по време на квалификациите за ГП на Белгия. Юбер беше едва на 19 години.

Загубихме и легендата Ники Лауда, трикратен световен шампион във Формула 1 през 1975, 1977 и 1984 година, с 25 победи и 71 старта.
Лауда беше консултант на Мерцедес в последните години. Любовта му към Формула 1 бе безгранична, въпреки един тежък инцидент ( Нюрбургринг, 1 август 1976 г.), в който по чудо той не изгаря жив и остава с белези за цял живот.
Изображение


През този сезон, въпреки предварителни очаквания за липса на зрелище наблюдавахме не малко интересни състезания, като състезания като тези в Германия, Австрия, Унгария, Бразилия ще останат в аналите и ще бъдат повтаряни като едни от най-запомнящите се класики във Формула 1 след години.
За новата 2020 г. календарът се увеличава с още едно състезание – от 21 на 22, като новите писти са във Виетнам и Холандия.
Изображение

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 06.01.2013 23:55
Мнения: 4091
Отговори с цитат
Мнение  Re: Формула 1 2019 обзор   |   04.12.2019 02:09


Искам да се поправя за Дженсън Бътън!
По-горе бях писал, че преди 2009 г. , когато става световен шампион няма нито една победа. Всъщност, има една, през 2006 г. с екипа на Хонда.
След това при титлата си от 2009 г. има шест, 2010 г има две, 2011 г. има 3, 2012 г. също 3 , в последните три сезона все с екипа на Макларън Мерцедес.

Ето и едно интересно видео от този сезон:


https://www.youtube.com/watch?v=EomKWDMwsik

Ето и пилотите за 2020 г. Окон заменя Хюлкенберг в Рено, а Никола Латифи заменя Роберт Кубица в Уилямс.

MERCEDES

Lewis Hamilton - Contracted until 2020
Valtteri Bottas - Contracted until 2020

FERRARI

Sebastian Vettel - Contracted until 2020
Charles Leclerc - Contracted until 2022

RED BULL

Max Verstappen - Contracted until 2020
Alexander Albon - Contracted until 2020

RENAULT

Daniel Ricciardo - Contracted until 2020
Esteban Ocon - Contracted until 2021


HAAS

Kevin Magnussen - Contracted until 2020
Romain Grosjean - Contracted until 2020


MCLAREN

Carlos Sainz - Contracted until 2020
Lando Norris - Contracted until 2020


RACING POINT

Sergio Perez - Contracted until 2022
Lance Stroll - Contracted on multi-year deal


ALFA ROMEO

Kimi Raikkonen - Contracted until 2020
Antonio Giovinazzi - Contracted until 2020


TORO ROSSO

Daniil Kvyat - Contracted until 2020
Pierre Gasly - Contracted until 2020


WILLIAMS

George Russell - Contracted until 2021
Nicholas Latifi - Contracted until 2020

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 2 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Хостинг