Хамилтън спечели със стил седмата си титла във Ф1
| 16.11.2020 11:32
https://imageresizer.static9.net.au/n47NEr-COsyET-59T-OkwVPlqwk=/1396x785/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F48a0a816-020f-4829-980a-b39017a872acВчера в ранния следобед на пистата Истанбул Парк в Турция Люис Хамилтън по категоричен начин узакони превъзходството си във Формула 1, като се изравни по титли с Михаел Шумахер.
Вече е ставало въпрос за предимството с което се ползва, заради своя болид, но при състезания на дъжд силите се изравняват. Но къде бяха тези най-близко до него като точки? (Умишлено не пиша конкурентите му) - Абсолютно никъде!
В състезание в което доста пилоти имаха проблеми дори да се задържат на трасето и последваха множество завъртания и излизания от трасето Люис кара много премерено, с типичното си хладнокръвие, отново успя да съхрани гумите си по брилянтен начин и изкара цялото състезание само с една смяна на гумите, от мокри на интермидиът!
Много добро състезание за пилотите на Ферари Себастиен Фетел и Шарл Льоклер, които завършиха съответно трети и четвърти и обраха фенският вот за "Пилот на деня".
За Фетел, който догодина отива в Астън Мартн/Рейсинг Пойнт, това беше първи подиум за сезона, в който той изпитваше огромни затруднения и често оставаше в сянката на съотборника си Льоклер, макар и в един сив за Скудерията сезон. Сега той показа мъжко каране, видимо имаше желание да се бори за позицията си на пистата и съдбата го възнагради с подиум.
Льоклер от своя страна, трябваше да стартира 14-ти на старта, но заради наказанието на двамата пилоти на Макларън стартира 12-ти. Той се опази от хаоса на първата обиколка и поддържаше едно постоянно темпо. Във Ферари бяха избрали за него стратегия с две спирания в бокса и той първи направи второто си спиране, докато другите пилоти още се колебаеха дали да сложат гуми интермидиът или сликове( в крайна сметка никой не сложи такива). С новия чифт интермидиът Льоклер наложи бясно темпо, като се озова на трета позиция и започва да застига втория Серхио Перес, с Рейсинг Пойнт. Пилотът от Монако допусна грешка и излезе от трасето, а разликата се увеличи. В този момент изглеждаше, че борбата е приключила. Но Льоклер не се отказа и в последната обиколка, на метри преди финала изпревари Перес. Последва обаче завой, в който Льоклер не прецени силата на спиране, колелата му блокираха и той бе изпреварен както от Перес, така и от съотборника си Фетел.
Рейсинг Пойнт от своя страна за пореден път не можаха да материализират добрата си скорост от квалификацията и състезанието с подходящия резултат.
Да, пилотите им Перес и Строл водеха през по-голямата част от състезанието, след като тръгнаха 1-2 на старта, но в хода на надпреварата имаха много проблеми с гумите на своите болиди, които показаха бързо износване.
Строл потъна в края, докато Перес по никакъв начин не можа да се противопостави на Хамилтън, като накрая и с нужния късмет достигна до второто място, което в крайна сметка е един добър резултат.
Кими Райконен не можа да се възползва от брилянтната си осма позиция на старта и накрая даже не можа да вземе и точка.
Ландо Норис с Макларън в крайна сметка записа най-бързата обиколка в състезанието, като с това взе и една допълнителна точка.