Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: 28.03.2024 22:20



Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Карлос Сайнц-младши спечели първата си победа в ГП на Великобритания 
Автор Съобщение

Регистриран на: 06.01.2013 23:55
Мнения: 4091
Отговори с цитат
Мнение  Карлос Сайнц-младши спечели първата си победа в ГП на Великобритания   |   04.07.2022 11:37


Гледам, че никой не е писал за състезанието, въпреки че който се интересува знае за случилото се. Но въпреки това си струва това състезание да се коментира, защото то беше много интересно и изпълнено с емоции.



След 150 старта синът на легендарния рали пилот и голям почитател на Реал Мадрид Карлос Сайнц, спечели първата си победа във Формула 1. На Монца през 2020 г. , когато караше още за МакЛарън беше близо, но сега съдбата сякаш беше преопределила успеха за него.
Той също така записа първи успех за Ферари на това трасе от 2018 г., когато там спечели Себастиен Фетел, който вчера имаше рожден ден.

Състезанието беше спряно още в началото, заради ужасен инцидент с китайския пилот на Алфа Ромео (Заубер) Гуаню Жоу. Той беше торпилиран от Джордж Ръсел, като се преобрърна по глава някъде около 10 пъти и колата му се насочи застрашително към трибуните, но все пак спря летежа си. В инцидента в началото бяха замесени и други пилоти като Естабан Окон и Юки Цунода, като именно това което се случи в началото, повлия за повредата на Алпин-а на Окон в края на надпреварата и всъщност промени хода на състезанието.

Надпреварата беше рестартирана едва след един час, но това не повлия на настроението на хората по трибуните, където имаше рекордна посещаемост за трите дни на ГП на Великобритания от над 400,000 души.

Системата 'halo' за пореден път показа предимствата си и китаецът Жоу се оказа напълно невредим от катастрофата, бързо се завърна на трасето, макар и като зрител, и дори проведе разговор с отговорника за шампионата Стефано Доменикали.
Поклон от мен за маршалите и останалите доброволци около пистата, които успяха да извадят приклещения Жоу от силно деформирания болид от много трудна позиция. След състезанието се появи снимка на болида на Жоу, вече в статично положение, между трибуните и огражденията, и беше наистина трудно човек да си представи как би се измъкнал от подобно положение.

След подновяването нямаше рестарт в реда след първите две обиколки, когато някои пилоти като Хамилтън се изкачиха временно в класирането, а се тръгна отново в реда от квалификацията, въпреки че началните обиколки които бяха направили пилотите се брояха в надпреварата.
Хамилтън не тръгна толкова добре втория път, но въпреки това влезе в серия от най-бързи обиколки и се доближи до двете Ферари-та, тръгналия първи Сайнц-младши и Шарл Льоклер, който се възползва от лека повреда в задната част на болида на Макс Верстапен, който губеше скорост и потъна в класирането.

Неприятно впечатление правеше комуникацията по радиото на Шарл Льоклер, който за пореден път се правеше на интересен, и в крайна сметка постигна това което искаше, да убеди тимът му да накара Сайнц-младши да го пропусне напред, въпреки че не беше много по-бърз от него.
Всичко в крайна сметка беше напразно, защото механиците на Мерцедес така или иначе забавиха Хамилтън повече от нормалното в бокса.

Изглеждаше че Льоклер има голям шанс за победа, а Сайнц - младши ще трябва да се отбранява от атаките на Хамилтън, ако иска да запази второто място.
Но точно тогава дойде повредата на Окон и излезе кола за сигурност, което остави най-интересното в надпреварата за самия край.

Сайнц-младши и Хамилтън влязоха за комплект нови гуми софт, докато Льоклер остана на пистата с гуми хард. Хамилтън в комуникацията си с екипа изрази съмнение дали те са му сложили точните гуми. Явно не ги е усещал добре, което повлия и при рестарта.

При рестарта Сайнц-младши се откъсна от Хамилтън и скоро изпревари съотборника си Льоклер, за да поведе, докато Люис беше прихванат от Серхио Перес и от Алансо и загуби време в битката с тях. Окрилен от публиката той в един момент направи двойно изпреварване на писта, на Перес и Льоклер, но после Перес успя да си върне позицията пред Хамилтън.

Всичко това позволи на Сайнц-младши да се откъсне леко напред и да изгради малък, но достатъчен аванс.
Определеният за "пилот на деня" Чеко Перес изглеждаше най-бърз и според мен щеше да спечели, но битките му с Льоклер и Хамилтън го забавиха прекалено много.
В крайна сметка той остана втори, а Хамилтън се пребори с Льоклер за удоволствие на местаната публика и финишира трети.

След като до ГП на Канада Хамилтън завършваше винаги зад съотборника си Джордж Ръсел в състезанията сега определено инерцията е на негова страна и той записа два поредни подиума с трети места. Ще бъде интетресно да се наблюдава дали Ръсел ще успее да си върне предиомството, което имаше, за което се иска и здрава психика.

Синът на легендата във Формула 1 Михаел Шумахер - Мик, записа първите си точки в шампионата, след като финишира осми. Той води битка с Верстапен за седмото място до самия край и остана на сантиметри след него.

Рожденникът Себастиан Фетел с Астън Мартин също направи силно състезание. Той тръгна от 18-та позиция на старта, но в крайна сметка успя да спечели девет места и завърши девети, като по едно време дори беше седми.
Преди състезанието той направи демонстрационна обиколка на пистата със шампионския болид на Найджъл Менсъл от 1992 г. , който Фетел притежава, само че със специално био гориво. Фетел дори бе облякъл копие на състезатекния екип на британеца оттогава, а след края на обиколката бе приветстван лично от Найджъл Менсъл, който бе на пистата.

Никола Латифи, който стартира 10-ти с настоящия боилид на Уилямс се бори, но в крайна сметка не можа да финишира в зоната на точките и остана 12-ти.




Определено това бе денят на Ферари, защото на Норисринг, във второто състезание в DTM на тази писта през уикенда, Фелипе Фрага спечели първата си победа на рождения си ден, а той кара именно за Ферари, за тима на Алфа Таури в тези серии. Той сподели преди състезанието, че все е преследван от лош късмет и е блъскан, докато след състезанието каза, че това е най-хубавият му рожден ден досега. Бразилецът благодари и на съперниците си за коректното каране, след като в първото състезание в Събота имаше доста отпаднали.
Мирко Бортолоти с Ламборджини оглави класирането преди паузата в шампионата.
На трасето край Нюрнберг бяха няколко футболни величия от близкото минало като Феликс Магат, Анди Кьопке и Айлтон.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1 мнение ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Хостинг