Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: 13.11.2025 05:09



Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Моторспорт Уикенд 
Автор Съобщение

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   27.01.2025 03:26


Себастиен Ожие спечели рекордна десета победа в Рали Монте Карло. И през този сезон той е с частична програма с Тойота. За първото място нямаше голяма интрига, но по-назад беше интересно. Елфин Еванс с Тойота се пребори за второто място с местния пилот и дебютант за Хюндай Адриен Формо, а Кале Рованпера с Тойота изпревари в последния етап Ойт Танак с Хюндай за четвъртото място. Шампионът Тиери Нювил имаше лош уикенд и завърши шести.
Пълен крах за М-Спорт Форд, които с двамата си пилоти са далеч от темпото на лидерите. Взели са някакъв ирландец, ми че той на последния етап Турини Йоан Росел с кола от ВРЦ 2 му прави някъде 12 секунди разлика, без коментар. Ве пак ирландецът завърши пред Росел, с преднина от порядъка на 10 секунди.
Добре, че Мартин Сеск от Латвия ще кара за тях в следващия кръг, за да види човек нещо интересно в този тим.

Във ВРЦ2 каращият с български лиценз Николай Грязин избра да не кара за точки в този шампионат в това рали. Извинявам се, че не го формулирах по-добре, но бързам. Сигурно съжалява донякъде, защото кара много добре и с автомобилите от ВРЦ2 остана само зад Росел и девети в общото подреждане. За този сезон Грязин смени Ситроен със Шкода.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   18.02.2025 00:09


Елфин Еванс с Тойота спечели Рали Швеция, като по този начин даде заявка за титлата. В едно рали, в което дълго време четирима или петима пилоти изглеждаха, че имат шанс за победата, уелсецът спечели играта на нерви, с честата смяна на водачеството. В последния неделен ден японецът Такамото Кацута, също с Тойота, се оказа най-големия му съперник, но Еванс лиши съотборника си от първа победа в неговата кариера. Световният шампион Тиери Нювил остана трети, а Мартин Сеск от Латвия оправда очакванията и беше най-предно класиралия се пилот на М-Спорт Форд, със шестото си място.
Следващия кръг е Сафари рали в Кения в последното десетдневие на месец март.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


Последна промяна albertz на 18.02.2025 00:09, променена общо 1 път



 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   05.03.2025 14:53


Прогнозата ми за сезон 2025 във Формула 1

Lando Norris (McLaren)
Lewis Hamilton (Ferrari)
Charles Leclerc (Ferrari)
Oscar Piastri (McLaren)
Max Verstappen (Red Bull)
George Russell (Mercedes)
Liam Lawson (Red Bull)
Andrea Kimi Antonelli (Mercedes)
Pierre Gasly (Alpine)
Carlos Sainz (Williams)
Fernando Alonso (Aston Martin)
Esteban Ocon (Haas)
Oliver Bearman (Haas)
Alex Albon (Williams)
Jack Doohan (Alpine)
Lance Stroll (Aston Martin)
Yuki Tsunoda (Racing Bulls)
Nico Hulkenberg (Sauber)
Isack Hadjar (Racing Bulls)
Gabriel Bortoleto (Sauber)

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   16.03.2025 15:18


Обещаващо начало на сезона във Формула 1, но състезанието в Австралия не казва много, защото на мокро винаги е интересно и се случват непредвидени неща.
Ландо Норис спечели, след като съотборникът му в Макларън Пиастри допусна грешка и трябваше да се задоволи само с девето място. Верстапен завърши втори и даде сериозен отпор на Макларън, но дали ще бъде така през остатъка от сезона? Джордж Ръсел с Мерцедес завърши трети, а съотборикът му дебютант Кими Антонели четвърти, след като наказанието му след финала беше отменено и той си върна позицията. Алекс Албън завърши пети с Уилямс, тим който инвестира много в последните години, за да си върне мястото в челото. Ланс Строл с Астън Мартин е седми, приятната изненада е седмото място на Нико Хюлкенберг със Заубер, но той и друг път се е представял над очакванията. Лош уикенд за Ферари, Льоклер осми, Хамилтън десети, но за мен нищо ново.
Със сигурност очаквам Макларън да са фаворит почти ня всяко едно трасе, независимо от условията. Очаквам Мерцедес също да са силни и Ферари да са на нивото си от последните няколко сезона, тоест да няма голям напредък. Дали Ред Бул ще бъдат бързи и на сухо, поне аз не мога да отговоря. Като цяло това е преходен сезон, като всички са насочили поглед към 2026, когато ще има значителни промени.
Дали ще има пилоти от толкова различни тимове на подиума, както миналия сезон, също не мога да кажа,
Сезон 2025 дава поле за изява на цели шестима дебютанти, въпреки че това е малко условно. Лиъм Лоусън от Ред Бул, както и Оливър Биърман от Хаас вече имат макар и ограничен опит в състезания от Формула 1, след като са карали по заместване. Кими Антонели, Габриел Бартолето от Заубер, Исак Хаджар от Рейсинг Булс и Джак Дуън от Алпин са пълни дебютанти. Но за Джак Дуън, който е син на мотоциклетния ас Майк Дуън, не се знае колко време той ще е на стартовата решетка, след като тимът си осигури за резервен пилот Франко Колапинто, за когото не остана място в Уилямс, след идването на Сайнц. Сякаш Дуън е вече нарочен и всяка негова грешка ще се гледа под лупа. А незавършено състезание, като това в Австралия, не помага за каузата му.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   22.03.2025 15:34


Първа победа за сър Люис Хамилтън с цветовете на Ферари в спринтовото състезание в Китай. Хамилтън спечели спринтовата квалификация и поведе още в началото, без да е притесняван от никой. Световният шампион Макс Верстапен се движеше втори, но гумите нму не издържаха в това макар и кратко състезание и бе задминат от Оскар Пиастри с Макларън. Джордж Ръсел удържа за четъртото място Шарл Льоклер с второто Ферари.

Тези дни светът на Формула 1 загуби Еди Джордън, който се бореше с рак на простатата. Той е основател на едноименния тим във Формула 1 през 1991 г. Точно с този отбор Михаел Шумахер дебютира във Формула 1 на пистата Спа в Белгия, преди бързо да бъде отмъкнат от Бенетон и Флавио Бриаторе. За тима на Джордан, освен Шумахер, са карали пилоти като брата на Шумахер Ралф, Деймън Хил, Рубенс Барикело, Еди Ървайн, Джанкарло Фисикела, Хайнц-Харалд Френцен, Жан Алези и други.
Последното състезание на екипа на Джордан е през 2005 г., в ГП на Китай, преди да бъде продаден на Мидланд и да смени името си. След още промени в собствеността тимът носи името Спайкър, Форс Индия, преди през 2018 г. да бъде закупен от милиардера Лорънс Строл и съдружниците му. Мястото на стартовата решетка на Джордан обаче не е дадено на новите собственици, които правят нов тим Рейсинг пойнт, а Джордан окончателно отива в историята.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 
(Arlito)

Регистриран на: 20.08.2012 23:17
Мнения: 5356
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   22.03.2025 20:44


Много добре си спомням първата победа на Джордан в историята, спечели я Деймън Хил на Спа мисля. В онези години много се интересувах и следях формулата, Джордан винаги са били симпатични.


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   23.03.2025 13:57


Да, това беше на един пороен дъжд в Белгия, накрая малко коли финишираха, а Джордан записаха двоен подиум, с второто място на Ралф Шумахер. Това беше може би и най-стойностната победа на Хил, въпреки че той е световен шампион с Уилямс.
В онова състезание Михаел Шумахер се удари в Дейвид Култард, който караше доста бавно. Но май имаше технически проблем. После Шумахер искаше да го бие в боксовете, трудно го удържаха.

Понеже от много хора съм чувал как са били много запалени по Формула 1, но вече почти не се интересуват, интересно ми е конкретно при теб заради липса на време ли е или има и други причини? Вярно е, че Формула 1 днес е много различна, изискват се съвсем други умения, за да си добър пилот, сравнение с преди.
На мен лично никога не ми е била на първо място сред моторните спортове, но от тези които следя падн интригата, докато във Ф1 е най-голяма, с всички условности.

Днес в основното състезание в Китай тръгналият първи Оскар Пиастри с Макларън направи добър старт и нямаше проблеми да вземе победата. Съотборникът му Ландо Норис също тръгна добре, което му помогна за второто място. Джордж Ръсел с Мерцедес се нареди трети, а в заключителната част на надпреварата Макс Верстапен успя да изпревари Шарл Льоклер за четвъртото място. Хамилтън се нареди шести, след като по-рано в състезанието получи инструкции да пропусне Льоклер, който беше по-бърз. Естебан Окон с Хаас се нареди седми, осми е Кими Антонели с втория Мерцедес. Алекс Албън отново записа точки за Уилямс с деветото си място, а след серия от изпреварвания Оливър Биърман с Хаас се класира десети, взимайки последната точка.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   23.03.2025 16:21


Дисквалифицираха и двете коли на Ферари в Китай. Льоклер заради теглото на колата, Хамилтън заради прекалено износен елемент от задната част на пода. Пиер Гасли от Алпин също е дисквалифициран, заради по-леко тегло от допустимото.

Така Естебан Окон е класиран пети, Кими Антонели шести, Албън седми, Биърман осми, а в зоната на точките влизат още Ланс Строл с Астън Мартин и Карлос Сайнц с Уилямс.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 
(Arlito)

Регистриран на: 20.08.2012 23:17
Мнения: 5356
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   23.03.2025 19:20


albertz написа:
Понеже от много хора съм чувал как са били много запалени по Формула 1, но вече почти не се интересуват, интересно ми е конкретно при теб заради липса на време ли е или има и други причини? Вярно е, че Формула 1 днес е много различна, изискват се съвсем други умения, за да си добър пилот, сравнение с преди.
На мен лично никога не ми е била на първо място сред моторните спортове, но от тези които следя падн интригата, докато във Ф1 е най-голяма, с всички условности.


Не, нищо общо с времето, загубих интерес просто.

В началото на 90те бях за Менсъл, след това като се появи Хил станах за него и му бях голям фен, даже ходих да го видя на живо като дойде в България по онова време. Съответно не можех да понасям Шумахер, с който бяха големи съперници. Няма да забравя онова решаващо състезание на Аделаида в последния кръг, когато отпадащият Шумахер очевидно умишлено блъсна Хил без никакви последствия и си запази титлата. Впоследствие, след като Хил приключи и започна голямата доминация на Шумахер постепенно загубих интерес и така и не си го върнах.


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   25.03.2025 16:58


Понеже мнението на Спърс е доста интересно за мен, си заслужава да се отговори, макар и със закъснение.

Аз също бях и си останах фен на Менсъл, въпреки че не съм го гледал чак толкова много в детските си години. Но ме спечели с това, че беше състезател в истинския смисъл на думата. Не си правеше сметки, не вкарваше политика, за да се наложи над съотборника си през годините, а разчиташе само на пилотските си умения. Разбира се, в света на Формула 1 не всичко може да се свежда само с каране на пистата, Менсъл също е отвръщал на словесни провокации, но не той е бил техният инициатор.

На Деймън Хил симпатизирах, но дотам. На мен Шумахер също не ми беше особено симпатичен, а няма и за какво. Не искам да се впускам в подробности, но за него не карането беше основното, а победите, макар отстрани между двете да изглежда че има логична последователност.

Но битките на Шумахер с Хакинен също бяха интересни, но след като финландецът се отказа действително настъпиха скучни времена, нямаше много действие на пистата, започна все повече да се налага стратегическото каране, което също отблъсна и мен.
Върнах си интереса донякъде през 2006, 2007, 2008, които бяха три много интересни сезона, но след това дойде Браун ГП, Бътън, който дотогава никога не се беше борил за световна титла стана световен шампион, малко по-късно дойде първата доминация на Ред Бул и лигльото Фетел, отново се отдръпнах. За да дойде 2019 година, когато въпреки че доминацията на Мерцедес продължаваше ставаха интересни състезания и си върнах интереса.

Щом си бил запален ето ти да разгледаш едни снимки от последното автоекспо в предверието на Версай, не знам дали ще се отворят, но би трябвало.

https://ibb.co/hF3zfTbW

https://ibb.co/7tBjL6Bv

https://ibb.co/Y7kDY2hX

https://ibb.co/k64GLkBJ

Първите две снимки изобрзяват прословутото "такси", което Менсъл предлага на Сена след победата на англичанина в домашната му ГП през 1991, разбира се това е копие на болида на Найджъл, не е истинския.

Вторите две снинки са Лотуса на Менсъл от сезон 1984.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   25.03.2025 17:33


Колкото до удара на Шумахер срещу Хил през 1994 аз си имам обяснение. За мен също беше умишлен, а малшанс за Хил е, че Шумахер не беше в полезрението му и англичачинът не видя какво точно е станало. Ако беше видял, щеше да знае че Шумахер има сериозна повреда и нямаше да го атакува толкова директно, в случая Хил подходи със състезателен инстинкт.
Но в онези години спорта беше все още под силно британско влияние, а Шумахер вече беше дисквалифициран на няколко пъти през онзи сезон заради нередовна кола. И се появиха обвинения, включително и в българската преса, че едва ли не Хил се тика по един изкуствен начин към титлата. Разбира се, имаше и такива които считаха Бенетон за изпечени мошеници, но те не бяха толкова кресливи. Но тези дисквалификации за мен направиха услуга на Шумахер, за да се отърве той без последствия след онзи удар. Защото изглеждаше, че щеше да стане прекалено много, ако го бяха наказали и след старта в Австралия и в крайна сметка титлата бъде решена по един административен път.
Но когато в последното състезание от сезон 1997 Шумахер пак удари директния си конкурент Вилньов, то от ФИА показаха, че не са го забравили и му отнеха всички точки за сезона, вадейки го от класирането. Но повредите на Вилньов не бяха толкова тежки тогава, той финишира трети и спечели титлата си на пистата.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   08.04.2025 16:11


Състезаващият се за България Николай Грязин постигна убедителна победа на испанското рали Сиера Морена, първи кръг от Европейския рали шампионат. Заедно с навигатора си Константин Александров те пребориха конкуренцията на една дузина местни пилоти, плюс имащите опит от Световния рали шампионат Йоан Бонато, Мадс Остберг, Стефан Лефебвър. Те спечелиха 7 от общо 13 етапа в ралито, като завършиха с преднина от 46.0 секунди пред френския екипаж Йоан Бонато/Б.Болу със Ситроен.
През този сезон Грязин и Александров смениха Ситроен със Шкода, като се състезават за чешкия тим J2X Rally Team. След финала Грязин оказа нужното признание на своя екип, като заяви -"Уикендът беше доста тежък. Но със сигурност аз искам да благодаря на Ярослав Оршак и Ярослав Колтун. Тимът свърши добра работа, всеки беше в подходящото настроение, това ме държеше мотивиран. И също така искам да благодаря на Янек, моя инженер. Знам, че той не обича много да го споменават, но мисля че той също се радва".
В състезанието взеха участие и пилотите от горната категория в Световния Рали шампионат Тиери Нювил и Елфин Еванс, със своите автомобили от Рали 1 категорията, като те караха извън класирането. Те използвяха това рали като подготовка за предстоящия асфалтов старт от световния шампионат в Испания. Грязин също възнамерява да кара с пълна програма в световния шампионат, само че в категория ВРЦ 2. Но дори и да се направи общо класиране с Нювил и Еванс, то Гразин ги победи като време в седмата отсечка, както и в десетата. Нямам представа с какви настройки и с какви гуми са карали Нювил и Еванс, но не се случва често, незвисимо от условията, Рали 2 автомобил да победи такъв от Рали 1 категорията.
В ралиото взе участие и още един български екипаж Александър Томов (не Лупи много ясно) с навигатор Димитър Спасов, с Рено Клио Р3 В клас РЦ3, но за съжаление те не можаха да завършат, след технически проблем.


Във Формула 1 Макс Верстапен взе първа победа за сезона в Япония, след като тръгна от първа позиция. Той бе улеснен донякъде от пилотите на Макларън Норис и Пиастри, които се боричкаха зад него, а освен това от тима не уважиха молбите на Пиастри да бъде пуснат чрез заповед от бокса пред Норис, като австралиецът действително изглеждаше по-бърз от своя английски съотборник.
Кими Антонели продължава да се представя най-добре сред новаците, като той завърши шести, след своя съотборбник от Мерцедес Джордж Ръсел, но е вярно също така и че Антонели кара най-добрия болид, сравнение с другите новаци, след като Лиъм Лосън скоропостижно бе пратен във втория тим на Ред Бул. Съотборникът на Лоусън Исак Аджар спечели първите си точки в шампионата с осмото си място, докато Оли Биърман пак влезе в зоната на точките с десетото си място с Хаас.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


Последна промяна albertz на 08.04.2025 16:12, променена общо 1 път



 
(Extreme Zombies)
Аватар

Регистриран на: 30.05.2012 16:09
Мнения: 30595
Местоположение: Адът, казват е навсякъде около нас...
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   09.04.2025 00:11


Верстапен изнесе лекция по каране.
Абсолютна и недостижима класа.


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   14.04.2025 01:51


Пълна тъпотия в MotoGP; наказаха завършилия втори Маверик Винялес с КТМ заради налягането на гумите му, завърналият се след тежка контузия световен шампион Хорхе Мартин пак се потроши и е със шест фрактури, след ново падане, отново подиум, окупиран от пилоти на Дукати, Марк Маркес отново печели, заедно с брат му Алекс се нареждат на първо и второ място в генералното класиране.

Във Формула 1 отново интересно състезание в Бахрейн, с много изпреварвания, голяма интензивност, но тръгналия първи Пиастри с Макларън удържа атаките на старта и после при рестарта и си заслужи четвъртата победа в кариерата.
Джордж Ръсел с Мерцедес удържа майсторски Ландо Норис с другия Макларън за второто място. Пилотите на Ферари Льоклер и Хамилтън се наредиха четвърти и пети, Шарл не може да се възползва от тръгването от втора позиция, след наказанието на двамата пилоти на Мерцедес за старта. Световният шампион Макс Верстапен е шести, Пиер Гасли с Алпин след добрата квалификация все пак завърши седми и взе добри точки. И двамата пилоти на Хаас Естебан Окон и Оливър Биърман пак влязоха в зоната на точките, завършвайки осми и десети. Юки Цунода с втория Ред Бул се намърда девети. Кими Антонели за първи път от началото на сезона на влезе в зоната на точките. Карлос Сайнц водеше интересна битка с Хамилтън, преди да стане единствения отпаднал. Показа интересни неща на пистата, но пак нямаше късмета да завърши. Нико Хюлкенберг със Заубер бе дисквалифициран, заради проблеми с износването на пода му.

В класирането Ландо Норис води на своя съотборник Пиастри с 3 точки, 77 срещу 74 .Верстапен е трети с 69 точки, засега на прилична дистанция от върха, която все още може да бъде наваксана. До голяма степен Макларън имат предимство заради предното си гъвкаво крило, но то ще може да бъде използвано до деветия кръг в Испания през Юни. След това ще настъпят промени и е интересно дали Ред Бул и другите ще могат да стопят дефицита. А Мерцедес имат силна и балансирана кола и в момента, така че ще бъде интересно.



В Супербайк на Асен в Холандия не даваха нищо по телевизията, но Николо Булега спечели първото състезание, но не завърши във второто, спечелено от сънародника му Локатели с Ямаха, докато Суперпол състезанието бе взето от световния шампион Разгатоглу. В класирането Булега с Дукати води пред Разгатоглу с БМВ, 111 точки срещу 82.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


Последна промяна albertz на 14.04.2025 01:53, променена общо 1 път



 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   28.04.2025 11:22


Себастиен Ожие от Франция стана първия пилот в историята на световния рали шампионат - WRC, който е спечелил над 3,000 точки в кариерата си. Разбира се, подобни статистики се правят най-вече за да предизвикат интерес, те няма как да са напълно меродавни, защото точковата система за пилотите през годините е била различна, преди десетилетия не са се присъждали бонус точки и т.н. Но все пак е интересно постижение.
В ралито на Канарските острови пълна доминация на Кале Рованпера, който отвя Ожие и останалите, както и пълна доминация на Тойота над Хюндай. Кале изглежда се "събужда", след неубедителното начало на сезона, което предполага битката за титлата да се завърже.

В МотоГП на Херес падане на Марк Маркес, не съм сигурен дали не е на същото място, където падна през 2020 и кариерата му тръгна надолу. Сега нещата не са толкова фаталнки, поне към момента. Победа за малкия му брат Алекс, който оглави генералното класиране с точка преднина. Пробив и за другите производители, след тоталната доминация на Дукати от началото на сезона. Второ място за Фабио Куартараро с Ямаха, четвърто за Маверик Винялес с КТМ. Пак е нещо. Цели седем мотора, различни от Дукати, в първата десетка. Една Ямаха, една Хонда, една Априлиа, четири КТМ-а.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   13.05.2025 01:20


Много интересно ГП на Франция на Льо Ман в МотоГП. Жоан Зарко донесе първа френска победа у дома от 71 години насам. Каращият за Хонда пилот също така прекъсна серията на Дукати от 22 поредни успеха.

При рекордна за уикенда посещаемост в цялата история местните фенове се насладиха на успеха на техния сънародник под дъжда. Той се ориентира най-добре при променливите условия, като още в началото заложи на гуми за мокро време, което го изведе напред в осмата обиколка и постепенно той увеличаваше преднината си. Той можеше и да отпадне при катастрофа още в първия завой на забавения старт, заради дъжда. Зарко обаче оцеля като по чудо и въпреки че изостна до 17-та позиция, бързо навакса.
Преди старта очакванията бяха нясочени към сънародника на Зарко Фабио Куартараро, световен шампион от 2021, тръгнал от първа позиция. Фабио поведе, но трябваше да прави дълга обиколка, заради наказание, както междудругото и повечето от останалите пилоти. Така той изостана, загуби ритъм и може би концентрация, като малко по-късно загуби контрол над ямахата си и не можа да продължи.
Марк Маркес кара стратегически, след като двамата му най-сериозни конкуренти отпаднаха, брат му Алекс и съотборникът му Пеко Баная. Марк завърши втори, увеличавайки преднината си в генералното класиране на 22 точки, след като до предния кръг изоставаше с две.
Изпитващия затруднения този сезон тим на Априлия пласира трима пилоти в топ 10, а тръгналия от 21 позиция тест пилот Лоренцо Савадори, който замества контузения световен шампион Хорхе Мартин, завърши девети, като за кратко беше и четвърти.

Именно с Хорхе Мартин са свързани новините от днес. Той е карал само в Катар през този сезон, когато не завърши, като преди това и след това състезание имаше и все още има тежки контузии. Все още не е ясно кога ще се завърне той, но слуховете от днес са, че той иска да напусне преждевременно Априлия след края на сезона. Ако няма мотивация да кара, то за мен от тима от Ноале няма смисъл да го задържат. Но и за него не виждам добра перспектива. Освен да се примоли да го приберат някъде в сателитните тимове на Дукати, макар че не се раздели по най-добрия начин с тях. Но след титлата нещата се развиха лошо за него.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   22.05.2025 12:40


През изминалия уикенд Себастиен Ожие с Тойота спечели за рекореден седми път Рали Португалия. Донякъде той бе подпомогнат от проблемите със сервото на един от етапите на Ойт Танак с Хюндай, който изгуби много време. Както казаше и един наш състезател "Ожие е може би най-големия стратег". Той изкаше да вкара негативен смисъл тогава (преди години), че Ожие не е достатъчно атрактивен, прави си тънки сметки, но истината е, че той има като че ли вродено чувство кога да натисне и къде. Истина е, че на него много рядко му се случва да спука и гума (нещо често срещано), какво остава за друго. А щом на 41 години е конкурентен на най-добрите, въпреки че кара с ограничена програма, това говори достатъчно добре за него.
В общото класиране голямата преднина на Елфин Еванс, натрупана в началото на сезона, се топи прогресивно и той е застигнат както от Танак, така и от Кале Рованпера.

Във Фотмула 1 на Имола Макс Верстапен показа класата си и записа четвърта поредна победа на тази писта в състезание номер 400 за Ред Бул. Той тръгна втори, но успя да изпревари Пиастри в първия завой и това му донесе успеха. А и специалистите предвиждаха, че който влезе първи в първия завой той ще спечели и така и стана. Верстапен беше безупречен като време и при спиранията си в бокса заради кола за сигурност, докато някои негови конкуренти нямаха късмет в това отношение. В края и Макларън задържаха ненужно Норис зад Пиастри, който беше с износени гуми, при втората кола за сигурност, след първата виртуална такава.
С комбинация от добра стратегия и изпреварвания, на писта която е трудна в това отношение, Люис Хамилтън с Ферари показа добър напредък, тръгвайки назад от стартовата решетка, като завърши четвърти.
Уилямс пласираха два автомобила в топ 10, Алекс Албън завърши пети, но можеше и да е по-напред, ако не беше втората кола за сигурност.

В Супербайк на Мост в Чехия битката между Николо Булега и Топрак Разгатоглу продължи, като те си размениха по една победа в двете основни състезания. Във второто Булега успя със слипстрийм да изпревари турчина на финалната линия. Но по-важното е, че след този кръг италианецът запази една добра преднина в генералното класиране, която при изравнените сили може и да натежи.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   26.05.2025 17:12


Българският пилот Никола Цолов спечели състезанието от Формула 3 в Монако. Общо в спринтови и основни надпревари Цолов има 5 победи във Формула 3, а това е рекорд за Формула 3 в настоящия й вид, от 2019 година насам. Цолов тръгна също така от пол-позишън, който пък бе първи за него.

Във Формула 1, отново в Монако, Макс Верстапен можеше да пресече първи финалната линия, но това нямаше да му донесе победата. В това състезание пилотите трябваше задължително да влязат два пъти за смяна на гуми, а Верстапен бе сменил гумите си само веднъж. Принципно той щеше да издържи с една смяна, но това щеше да му донесе 30 секунди наказание. За това той влезе обиколка преди края за втора смяна. Но и при двата варианта щеше да завърши четвърти. Първи стана тръгналият от пол-позишън Ландо Норис с Макларън, който удържа не много интензивните атаки на Шарл Льоклер с Ферари. Трети завърши съотборникът на Норис в Макларън Оскар Пиастри. Пети е Хамилтън с Ферари, последния завършил с темпото на лидерите. Останалите завършили бяха с обиколка или две назад.

Испанецът Алекс Палу от отбора на Чип Ганаси Рейсинг спечели за първи път 500-те мили на Индианаполис в Индикар, въпреки че е трикратен шампион в сериите. Досега той никога не бе печелил на овално трасе. Палу тръгна с две победи тази година. Втори на Инди 500 завърши шведът Маркус Ериксен, от отбора на Андрети Глобъл, като той водеше 25 обиколки преди финала. На подиума място намери и Дейвид Малюкас, от отбора на Ей Джей Фойт Ентърпрайсис.


Марко Бедзеки донесе първа победа за Априлия в състезание от МотоГП, след повече от година прекъсване. Преди това Маверик Винялес бе триумфирал в ГП на Америка през март миналата година. Сега на Силвърстоун в Англия, писта традиционно добра за Априлия, Бедзеки се възползва от техническите проблеми на Фабио Куартараро с Ямаха, за да вземе един в крайна сметка оказал се лесен успех. Той финишира с повече от 4 секунди преднина пред Жоан Зарко с Хонда, а Марк Маркес намери място на подиума, след битка до последно с Франко Морбидели. Братът на Марк Алекс Маркес завърши пети, а с това изостана още повече от големия си брат в генералното класиране. Пеко Баная отново не завърши, след падане. И двамата братя Маркес можеха да не завършат, след падания на старта, но се оказа, че има разсипано масло на пистата. Това доведе до показване на червен флаг и спиране на състезанието, което позволи на братята Маркес да стартират отново.


В ДТМ също много интересно второ състезание на Лаузицринг. Спечели го Джак Ейткин с Ферари, а Рене Раст с БМВ удържа на старт-финалната права французина Жул Гюнон с Мерцедес. Раст поведе в заключителната част, след като изпревари лидера Ейткин, който беше със студени гуми, след влизане в пита. Малко след това за лош късмет на британеца излезе кола за сигурност на трасето. Двамата лидери решиха да сменят гумите си още веднъж, като влязоха по едно и също време в бокса, а механиците на Раст бяха по-бързи и той излезе първи. Появата на кола за сигурност обаче удължи състезанието с три обиколки, а гумите на Раст се износиха светкавично. Той нямаше добро сцепление и Ейткин си върна водачеството, изпреварвайки го с лекота, като дори отвори разлика. Все пак Раст с мъка удържа Гюнон и след финала беше много доволен.
Джордън Пепър от Южна Африка с Ламборджини направи голям напредък в хода на състезанието и завърши четвърти. А неволите през този сезон на настоящия шампион Мирко Бортолоти, също с Ламборджини, продължават. Отново слабо класиране.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   06.06.2025 17:47


В Испания Макларън показаха, че са в своя собствена лига, въпреки по-строгите критерии, прилагани към гъвкавостта на предното крило. "Папаите" доказаха, че не са силни само заради това, а просто имат най-добрия пакет. Пиастри направи най-голямата разлика досега в квалификациите през сезона, в състезанието също спечели лесно. Още в началото на лятото интригата изглежда напълно изчезнала. Само не се знае кой измежду Пиастри и Норис ще стане шампион, към момента австралиеца има предимство.

В момента тече рали Сардиния, засега Хюндай, които нямат победа през сезона, са окупирали първите три места, на едно традиционно силно за тях състезание, но до Неделя има още много време.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 

Регистриран на: 07.01.2013 00:55
Мнения: 5048
Отговори с цитат
Мнение  Re: Моторспорт Уикенд   |   09.06.2025 14:56


Тази Събота и Неделя в София е имало събитие организирано от Ред Бул, като сред специалните гости са били Никола Цолов и Дейвид Култард, които са показали своите умения по импровизираното трасе с по-стар болид на Ред Бул. Късно разбрах за събитието, затова не писах тук по-рано, а и не съм гледал никакви кадри. Помня, че преди 2 години в Пловдив също имаше подобно събитие. И тогава не можах да отида, въпреки че си бях у нас. Но за мен е хубаво да има подобни неща, защото последните години почти никъде ни няма, било като спортни инициативи, било културни. Да, тенис турнира в Арена София не е слаб, пак там се проведе и боксова среща, даваща титла, но като цяло са доста постни нещата.

През уикенда се проведе и доста интересното Рали Сардиния-Италия, което лично за мен в последните години е едно от най-интересните, като се превърна в най-голямата "месомелачка" за автомобили, по-голяма отколкото Акрополис в Гърция, или пък Сафари в Кения. Отново, в трудни условия и когато много екипажи имат затруднения, Себастиен Ожие се открои с най-балансирано представяне и спечели ралито. Въпреки че в последния етап пропусна завой, но скоростта в тази част не беше висока, той само спря и даде леко назад, като не загуби много време. Спечели с повече от 7 секунди пред Ойт Танак с Хюндай, като неговия тим отново остава без победа през сезона, въпреки че започна силно състезанието. Но световния шампион Тиери Нювил загуби едното си колело и трябваше да рестартира на следващия ден, а Адриен Формо, за кратко лидер, имаше доста проблеми, преди да се преобърне по таван.
В етапа Телти-Каланджианус-Берчида, който се караше като втора и пета отсечка, цели седем екипажа отпаднаха или получиха сериозни технически поражения.
В генералното класиране Елфин Еванс с Тойота все още е лидер, но авансът му се топи прогресивно. Себ Ожие излезе втори.

В МотоГП на Арагон Марк Маркес спечели спринта и основното състезание, като така прекъсна поредицата си без победа в три поредни кръга в основни състезания и увеличи още повече преднината си на върха.

В ДТМ на Зандворт в Нидерландия турчинът А.Гювен се ориентира най-добре и спечели първото мокро състезание, белязано от излизането на кола за сигурност, със своето искрящо жълто Порше. Във втората надпревара пълен контрол от началото до края на двама от пилотите на БМВ. Рене Раст тръгна първи и спечели, а Марко Витман, в своя старт номер 200 в шампионта, завърши непосредствено след него. Джак Ейткин с Ферари, който в един и същ ден беше във Франция и Нидерландия, защото тестваше за 24 часа на Льо Ман, не можа да се пребори за подиума с шампиона от 2023 Томас Прайнинг с Порше. Индиецът Майни с Форд Мустанг след здрава битка успя да влезе в топ 10, като Форд са дебютанти в настоящия вариант на ДТМ.

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 59 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Хостинг