Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: 28.03.2024 10:56



Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
WRC Монте Карло 
Автор Съобщение

Регистриран на: 06.01.2013 23:55
Мнения: 4091
Отговори с цитат
Мнение  WRC Монте Карло   |   29.01.2016 01:44


С рали "Монте Карло", проведено от 21-ви до 24-ти януари се откри тазгодишния шампионат във WRC.
Тази година шампионата ще включва 14 кръга, като за първи път след 1999 г. ще има състезание в Китай.

Фаворити и през този сезон се очертава да бъдат пилотите на Фолксваген, въпреки скандала в концерна с автомобилите серийно производство и въпреки че тийм шефът Йост Капито ще напусне отбора и ще отиде в този от Формула 1 Макларън, като това се очаква да стане през март/април. Дотогава обаче той ще остане при настоящия си отбор във WRC.


Хюндай се очертават като най - сериозните преследвачи на VW. Те са единствения друг заводски отбор през този сезон, а и показват че при тях финансови ресурси не липсват. Въпреки че от 2017 г. влизат в сила нови правила и колите се очаква да са сериозно променени от базирания в Германия тим направиха на практика нов автомобил. След като досега разчитаха на модел на базата на i 20 с три врати, сега новата им кола пак е направена на базара на този модел, само че на спецификацията му с 5 врати. Голямата разлика обаче е, че новата кола е сглобена изцяло в Германия.
Хюндай, наред с Фолксваген са и единствените отбори, които запазиха пилотите си от миналата година.


Ситроен няма да участват във всички стартове през този сезон, следователно не попадат и в класирането за конструктори през годината.
От френската марка предпочитат да насочат усилията си още отсега към направата на автомобил за 2017 г.
Те ще участват с ограничена програма през този сезон, като броя стартове не е уточнен, като това стана възможно благодарение най - вече на парите осигурени от дългогодишния техен клиент като частен пилот Халид Ал -Касими, който чрез Министерството на туризма на Абу Даби доставя необходимите средства. Останалите пилоти ще са Крис Мийк, Стефан Лефебър и Крейг Брийн, като от тима вече обявиха, че няма да видим всички тях заедно в стартовете в които Ситроен ще участва, а те ще се ротират.


Буквално до последния ден преди старта не се знаеше дали Форд представлявани от компанията на Малкълм Уилсън М -Спорт ще могат да осигурят бюджет за участие през целия сезон, но всичко приключи благополучно.
Все пак се знае, че и пилотите които карат в тима носят солидни финансови средства със себе си.
Основни пилоти ще се дебютанта с пълна програма в шампионата Ерик Камий от Франция и завърналия се в тима от Ситроен норвежец Мадс Йостберг. Елфин Еванс беше върнат едно ниво надолу и през тази година ще кара версията на автомобила R 5 във WRC 2, а другия титуляр от миналия сезон От Танак остава във Форд, но ще кара за тима носещ името на производителя на гуми DMack.
И през този сезон марката "Форд" ще доминира в надпреварите като численост, благодарение на многото частни клиенти, които взимат автомобили предимно от М-Спорт.


Преди началото на Рали "Монте Карло" вече по традиция известни личности от света на спорта и изкуството се возят в колите на пилотите. Този път сред имената личаха тези на бившите футболисти Жан - Пиер Папен и Яри Литманен, тенисистката Каролин Вожнячки и други.

Състезанието беше спечелено от екипажа на VW Себастиен Ожие/Жулиен Инграсиа.
Ожие беше на втора позиция след първите два откриващи нощни етапа в четвъртък вечер и в началото на петъчния ден, но щом състезанието стигна до същинската си част той поведе и остана недостижим за съперниците си.
Това е 33-та победа за Ожие в шампионата, негова трета поредна в "Монте Карло" като кръг от WRC и общо 4-та, след успеха му с Пежо през 2009г. , когато състезанието беше кръг от вече несъществуващия шампионат "Интерконтинентъл рали чалъндж".

Победата на Ожие можеше и да не дойде толкова лесно, ако не беше отпадането на Крис Мийк в последния етап от съботния ден. След края на 12-тия етап Мийк беше на по - малко от 30 секунди след Ожие , солидна преднина, която обаче щеше да държи французина под напрежение. И самия Ожие съжали за отпадането на Мийк.
Във фаталния 13-ти етап от съботния ден Мийк удари Ситроена си в голям камък, вследствие на което защитната скара отдолу падна, а това доведе до повреда в скоростната кутия впоследствие и Мийк нямаше как да продължи. По мое мнение инцидента спокойно можеше да бъде избегнат, а камъкът да бъде преместен от мястото където се намираше. Защо това не стана обаче.....


Преди това в 12-тия етап Яри - Мати Латвала от тима на Фолксваген не удържа автомобила си и влезе с него в една канавка, а при излизането "повози на капака си" и зрител, за щастие без сериозни последствия. Латвала беше санкциониран за този инцидент, а следствие на него той получи проблем с окачването и също трябваше да напусне ралито.


От проблемите на Латвала и Мийк се възползва третия пилот на Фолксваген Андреас Микелсен, който от този сезон е с нов навигатор, след като досегашният му Ола Фльоене вече ще диктува записките на Мадс Йостберг.
Микелсен се сработи много добре с новия си навигатор Андерс Яегер, като в това състезание той ще бъде запомнен с интересния си подход при избора на гуми. Понеже гумите не могат да се сменят след всяка отсечка от сервизен екип той караше в един етап с неподходящи гуми, но в следващия правеше голяма разлика на конкурентите си и така наваксваше доста време. Той избираше да не кръстосва гумите си, а в по - сухите етапи караше с чифт гуми със шипове и супер меки, като въпреки че чифта със шипове се износваше бързо, той имаше отзад в автомобила си още един чифт гуми със шипове и така "обуваше" автомобила си с пълно оборудване за зимни условия.

Също така в 12-тия етап пилотите на Хюндай окупираха първите три места, като това не се беше случвало досега на пилотите на марката. Първи в етапа беше Тиери Нювил, следван на 13.4 секунди от Хейдън Падън, който в това рали караше старата версия на i 20, трети беше Дани Сордо с разлика 15.5 секунди от Нювил.
В последния ден от надпреварата Нювил имаше проблеми с трансмисията на новия Хюндай. Заради това той бе принуден да кара само с предно предаване и да сменя скоростите ръчно от лоста, а не с пригодения за това механизъм за бързо сменяне.

В крайна сметка Нювил се качи на подиума, завършвайки трети.
Четвърти бе Мадс Йостберг с Форд, пети Стефан Лефебър със Ситроен, шести Дани Сордо с Хюндай, седми От Танак с Форд, а заради многото отпаднали Елфин Еванс със спецификацията на Форд R 5 се добра до осмото място и спечели убедително категорията WRC 2. Десетката затвориха Есепека Лапи и Армин Кремер, като и двамата са с автомобили Шкода Фабия от категория R 5.

Известния италиански пилот Лука Росети беше дисквалифициран заради нередности с турбото на неговото Рено Клио, а един от многото отпаднали бе и полякът Роберт Кубица.
Той стана жертва на един хлъзгав участък, в който затруднение изпитаха не един и двама пилоти.




Изображение

Изображение

След като миналата година взе правата за WRC в хода на сезона и през тази BNT HD ще предава шампионата основно чрез показване на един специален етап в неделния ден и обзорна програма за ралито, която обикновено се излъчва в 00.00 часа между неделя и понеделник.


Оставащи стартове:

11-14 февруари Швеция

3-6 март Мексико

21-24 април Аржентина

19-22 май Португалия

9-12 юни Сардиния

30 юни - 3 юли Полша

28-31 юли Финландия

18-21 август Германия

8-11 септември Китай

29 септември - 2 октомври Корсика

13-16 октомври Испания

27-30 октомври Уелс

17-20 ноември Австралия

_________________
http://cska.bg/index.php?main_page=index&cPath=65
https://cskavolley.com//


 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1 мнение ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Хостинг